Vēsture

Attīstība. Soli pa solim

1992

Uzņēmums dibināts 1992. gada 10. augustā ar nosaukumu Spilva. Oficiālā reģistrācijas apliecība izsniegta tā paša gada 10. septembrī. Tiek uzsākta zīmola Spilva produkcijas ražošana.

Sākumā uzņēmums bija tikai neliels konservu cehs, kuru izmantoja kā mācību bāzi studentiem – topošajiem tehnologiem. Cehā bija divas ražošanas līnijas: 1. līnija – sulām un dzērieniem (3 litru burkās); 2. līnija – mārrutkiem. Pirmajā darbības gadā Spilva bija apmēram 100. vietā nozarē pēc lieluma un ražošanas jaudām.

1993

Noslēgts pirmais bartera darījums un iegūts pirmais uzņēmuma transporta līdzeklis. Bartera darījumā ar Minskas traktoru rūpnīcu (Baltkrievijā) pret Spilvas konserviem ir iemainīts traktors. Ar šo pirmo transporta līdzekli saražotā produkcija tiek vesta arī uz pilsētas centru.

1994

Pirmais nozīmīgais “uzrāviens”– Spilva apsteidz citus nozares uzņēmumus. Tolaik visi Latvijas uzņēmumi tomātu mērci gatavo no bijušās PSRS republikās ražotās tomātu pastas. Taču Spilva ar Somijas uzņēmuma palīdzību iegādājas kvalitatīvāku tomātu pastu no Izraēlas, un pircējiem Latvijā pirmo reizi ir iespēja nogaršot tomātu mērci ar kvalitatīvām garšas īpašībām mūsdienu izpratnē!

Jau kopš uzņēmuma pirmajiem gadiem produktu un ražošanā izmantoto izejvielu kvalitāte ir Spilvas svarīgākā vērtība, ko gadu gaitā novērtē gardēži un sadarbības partneri.

Šodien tam ir grūti noticēt, bet toreiz Spilvas tomātu mērce bija sava veida valūta, kuru vairumtirgotāji mainīja pret citām precēm.

Šajā gadā Spilvā atklāj arī pirmo kečupa ražošanas līniju.

Šajā gadā Latvijā sāk iepazīt un novērtēt zīmola Gutta produkciju.

1996

Uzņēmums kā viens no pirmajiem nozarē ievieš tehnoloģisku uzlabojumu – burciņas ar skrūvējamiem vāciņiem, kas rada jaunu un pozitīvu pieredzi Spilvas produktu cienītājiem.

Uzsākts Spilvas produkcijas eksports uz Krieviju un Lietuvu.

1997

Tiek uzsākta Spilvas majonēžu un dresingu ražošana. Ir iegādāta specializētā majonēžu ražošanas iekārta Koruma.

Saskaņā ar Latvijas Tirgus veicināšanas centra (LTVC) datiem, šajā gadā Latvijā regulāru darbību dārzeņu pārstrādes jomā veic vairs tikai 10-12 uzņēmumi, sezonā līdz 20 uzņēmumiem. Spilva ir starp tiem uzņēmumiem, kas turpina uzsākto un attīstās.

1998

Krīze Krievijā! Uzņēmums zaudē tam laikam milzīgu naudu – 50 000 latu.

1999

Uzņēmums attīstībā investē 130 000 latu. Par šo naudu tiek uzlabota infrastruktūra, ieviesta jauna elektroapakšstacija, ievilkta gāze un uzbūvēta katlumāja. Sadarbībā ar Babītes pagasta padomi uzsākts darbs pie spiedvada izbūves netīro ūdeņu novadīšanai.

2000

Savu vietu Latvijas tirgū ieņem dzeramais ūdens Everest.

2001

Uzņēmums investē aptuveni 2 miljonus latu attīstībā – ražošanas modernizācijā, kā arī jaunas noliktavas un biroja izbūvē. Lai būtu iespējami tik apjomīgi ieguldījumi, tiek ņemts pirmais kredīts bankā uz 7 gadiem (kredīta apjoms – 1,5 miljoni latu).

2002

Savā 10 gadu jubilejā ar “Lielāko rasolu” Spilva sasniedz rekordu, kas ir reģistrēts Ginesa rekordu grāmatā. Pasaulē lielākais rasols tapa 1. septembrī, svēra 3277 kilogramus un tika apēsts zibenīgi.

Uzņēmums saņem SAPARD līdzfinansējumu Stefan un Kronen tehnoloģisko iekārtu iegādei.

Ieviešam HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point) – pārtikas drošības sistēmu, kas ir balstīta uz iespējamo risku analīzi un posmu noteikšanu, kuros pastāv iespēja nodarīt kaitējumu cilvēkam. Šiem noteiktajiem posmiem tiek speciāli izstrādāti stingri uzraudzības pasākumi.

2004

Šī gada jūlijā Spilva kļūst par daļu no Orkla grupas – uzņēmumu grupas ar centrālo biroju Norvēģijā.

Otrais uzņēmuma saņemtais SAPARD līdzfinansējums tiek ieguldīts dzeramā ūdens attīrīšanas uzlabošanā.

2008

Uzbūvēts jaunais ražotnes korpuss; tā platība ir 3000 kvadrātmetru un tā izveidē ieguldīti aptuveni 3 miljoni latu. Jaunatklātajā korpusā atrodas majonēzes gatavošanas telpas, jaunas ievārījuma fasēšanas līnijas, dārzeņu pirmapstrādes cehs un citas ražošanai nepieciešamās speciāli iekārtotās telpas.

Latvijas uzņēmumu Reputācijas topā Spilva ieņem 7. vietu. Tas ir straujš lēciens un līdz šim augstākais Spilvas sasniegums topā. Uzņēmumu Reputācijas topa nominācijā “Zaļākais uzņēmums 2008″ Spilva Latvijas 150 uzņēmumu konkurencē kopvērtējumā ieguva 6. vietu.

2009

1.jūlijā atklāts uzņēmuma jaunais Loģistikas centrs. Uzņēmums kopumā Loģistikas centra izveidē investēja 2,5 miljonus latu, un tas ir mērķtiecīgs turpinājums stratēģiskās attīstības procesā. 4000 m² no jaunuzbūvētajām telpām ir atvēlēti noliktavām, bet vēl 900 m² – apjomīgai aukstumkamerai ar modernu aukstumapgādes sistēmu, plašām komplektēšanas zonām, astoņām uzkraušanas rampām lielgabarīta kravas mašīnām.

Uzņēmums Spilva iegādājas un uzsāk attīstīt garšvielu un pārtikas piedevu zīmolu Latplanta.

 2010

Darbu sāk jauna mārrutku pārstrādes līnija, kas ļauj paaugstināt Spilvas mārrutku produkcijas kvalitatīvās īpašības un ražošanas produktivitāti. Mārrutku smalcināšanas process jaunajā līnijā tiek veikts vakuumā, kas dod iespēju iegūt stabilu un deairētu – no gaisa atbrīvotu – produktu. Gaisa atdalīšana no produkta iespaido produkta garšu – nemainīgu mārrutku asumu visa derīguma termiņa laikā, ārējo izskatu – nemainīgu produkta krāsu visa derīguma termiņa laikā.

Gāzēts dzeramais ūdens Everest saņem “Gada preces” titulu.

2011

2011.gadā uzņēmuma apgrozījums sasniedz 12,082 miljonus latu, kas veido 8,7% pieaugumu, salīdzinot ar apgrozījumu pirms gada. Kopumā pārdošanas ieņēmumi Latvijā 2011. gadā veido 10,202 miljonus latu, bet kopējie Spilvas produkcijas pārdošanas ieņēmumi eksporta tirgos 2011. gadā palielinājās par 7,3%, sasniedzot 1,880 miljonus latu.

2012

Pabeigti būvniecības darbi uzņēmuma ražotnes darbinieku sadzīves telpu, ražošanas laboratorijas un mehānisko darbnīcu iekārtošanai. Jaunu telpu iekārtošana ir daļa no uzņēmumā īstenotās programmas, kas paredzēta darba apstākļu uzlabošanai. Darbinieku ērtībām ir nodota vēl plašāka un ērtāka ēdināšanas telpa, jaunas ģērbtuves, drēbju un apavu žāvētava. Vienas ēkas ietvaros iekārtotas arī speciālas, augstākajiem standartiem atbilstošas higiēnas slūžas, jauna ražošanas analīžu laboratorija un plašas, moderni aprīkotas mehāniskās darbnīcas ar noliktavu.

Sākam ražot majonēzi Somijas tirgum.

Uzņēmums un zīmols Spilva svin 20 gadu jubileju. Visu šo gadu laikā saražotās produkcijas apjoms – 140 000 tonnas.

2013

Ražojam “Ķiršu desertu” Dānijas tirgum. Šajos Ziemassvētkos uz Dāniju ceļo 100 560 burciņas.

Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) rīkotajā Rīgas reģiona labāko darba devēju apbalvošanas ceremonijā uzņēmums Spilva saņēma godalgu kā “Ilgtspējīgas attīstības paraugs”.

2014

Uzņēmums ražošanā investē 830 000 eiro. Investīciju galvenais virziens – bezkonservantu ražošanas attīstīšana. Darbu sāk pasterizācijas tunelis jeb termotunelis, kas ļauj palielināt to produktu klāstu, ko uzņēmums jau ražo bez konservantiem. Turpmāk arī visas Spilvas tomātu mērces tiek pagatavotas bez konservantiem.

2014.gadā uzņēmuma apgrozījums ir 21,584 miljoni eiro, veidojot 12,2% pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Par šo gadu nodokļos aprēķinātā un samaksātā summa ir 3,8 miljoni eiro.

2015

Sākam ražot majonēzi Čehijas tirgum. Mūsu ražoto majonēzi autoritatīvi degustatori atzīst par otru labāko majonēzi Čehijas tirgū.

Darbu sāk jauna stāvpaku pildīšanas līnija un tiek ieviests inovatīvs iepakojums – stāvpakas. Tas ir pastiprinātas izturības hermētisks iepakojums, kas nodrošina produkta aizsardzību pret saules staru un gaisa ietekmi, uzlabojot produkta uzglabāšanu un saglabājot tā kvalitātes īpašības ilgākā laika posmā. Sākumā stāvpakās pildām majonēzi, vēlāk – arī dresingus. Ražotnē darbu sāk arī jaunas majonēzes pagatavošanas iekārtas. Projekta kopējā investīciju summa ir 761 327 eiro, no kuras Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējuma daļa veido 339 167 eiro.

Spilva Latvijas uzņēmumu Reputācijas topā ieņem 4. vietu, pakāpjoties no 9. vietas, kas ieņemta pirms gada.

Norisinās Orkla grupā ietilpstošo kompāniju SIA Spilva un AS Gutta apvienošana vienā juridiskā personā – uzņēmumā SIA Orkla Foods Latvija. Restrukturizācija tiek noslēgta 2015. gada 30. decembrī, un turpmāk uzņēmums strādā ar jaunu vārdu. Apvienojot abu uzņēmumu resursus, vadības un loģistikas funkcijas, tiek nostiprinātas pozīcijas starp līderiem Baltijas tirgū. Zīmoli Spilva, Gutta, Everest, Latplanta, kā arī uzņēmuma ražotnes Babītes novada Spilvē un Ķekavas novada Valdlaučos turpina darbu ar jaunu jaudu.

2016

Uzņēmums Orkla Foods Latvija specializejās un tiek atzīts par Orkla grupas dresingu un majonēzes ražošanas ekselences centru. Šī un nākamā gada laikā uz Latviju – ražotni Babītes novada Spilvē – tiek pārcelta majonēzes un dresingu ražošana Igaunijas un Somijas tirgiem, bet no Lietuvas uz Latviju pārceļ sinepju, dresingu, majonēzes un tomātu mērču ražošanu Lietuvas tirgum. 2016. gadā uzņēmuma attīstībā tiek investēts 1 miljons eiro.

Būtiski pieaug dresingu ražošanas un pārdošanas apjomi, bet sortimentu papildina Spilvas kečupi bez cietes un Gutta smūtiji.

Latvijas Mīlētāko zīmolu topa pārtikas kategorijā 1. vietu ieņem zīmols Spilva.

Zīmols Gutta piedzīvo jaunu attīstības pavērsienu; līdzās nemainīgai kvalitātei tiek ieviests jauns zīmola vizuālais tēls un iepakojums.

2017

Būtiski pieaug Orkla Foods Latvija produkcijas eksports; straujāk augošie tirgi – Somija, Dānija, Lietuva.

Zīmols Spilva svin 25 gadu jubileju!

Spilvas dresingu iepakojums stāvpakās saņem augstāko novērtējumu pasaules lielākā profesionālā iepakojuma  konkursa WorldStar for Packaging pārtikas kategorijā.

2017.gadā Orkla Foods Latvija apgrozījums sasniedza 31,5 miljoni eiro un veidoja +5,4% pieaugumu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Uzņēmuma apgrozījuma kāpumu noteica realizētās produkcijas apjoma pieaugums eksporta tirgos. 2017. gadā uzņēmums nodokļos Orkla Foods Latvijasamaksāja 5,6 miljonus eiro.

2018

Svinam Latvijas Simtgadi! Par godu valsts 100 gadu jubilejas svinībām ir uzsākta īpašas Spilvas tomātu mērču izlases ražošana. Katra no četrām jaunajām mērcēm simbolizē un vienā burciņā iemieso attiecīgā Latvijas kultūrvēsturiskā novada būtību, raksturu un garšu.

Sekojot pasaules tendencēm, tiek ieviesta jauna produktu līnijaStreet Food mērces.

2019

Stiprinot Orkla pozīcijas Latvijas tirgū, uzsākta uzņēmumu Orkla Foods Latvija un Orkla Confectionery & Snacks Latvija apvienošana vienā organizācijā ar nosaukumu Orkla Latvija.

coloring.cool