
2024. gadā vispirktākā “Ādažu” čipsu garša – klasiskais tomāts
“Ādažu” čipsi arī 2024. gadā turpināja nostiprināt savu pozīciju sāļo uzkodu segmentā, un jaunākie dati liecina, ka patērētāju iecienītās garšas un inovācijas joprojām ir zīmola izaugsmes stūrakmens. Pērn jau tradicionāli tomātu garša kļuva par pirktāko čipsu garšu, savukārt siera garšas uzkodas piedzīvoja strauju pieaugumu, apliecinot patērētāju vēlmi baudīt gan klasiskas, gan jaunas un intensīvas garšas.
Tomāts – iecienītākā patērētāju izvēle kartupeļu čipsu segmentā
“Ādažu” čipsu dati rāda, ka tomātu garša līdera pozīcijas ieņem jau kopš 2022. gada, pārliecinoši izvirzoties vadībā un kļūstot par visvairāk pirkto produktu šajā segmentā.
“Tomātu garša ir patiesi īpaša – tā ir gan klasika, gan produkts ar savu īpašo raksturu, kas spēj piesaistīt arvien plašāku patērētāju loku. Šogad tā atkārtoti piedzīvojusi izteiktu izaugsmi, un mēs esam gandarīti, ka pircēji izvēlas tieši šo garšu, nostiprinot klasisko sortimentu un pierādot tā popularitāti Latvijas iedzīvotāju vidū. Kopumā iecienītākās 4 garšas – tomāts, krējums un sīpoli, siers un dilles – veido gandrīz pusi no kopējā sāļo uzkodu apgrozījuma, kas vēlreiz apliecina patērētāju lojalitāti zināmām vērtībām un pazīstamām garšām. Vienlaikus novērojam, ka patērētāji arvien vairāk vērtē ne tikai garšu, bet arī kvalitāti, sastāvdaļas un produktu izcelsmi, un tieši tādēļ esam lepni un gandarīti, ka, piemēram, čipsu ražošanā varam izmantot Latvijā audzētus kartupeļus un izejvielas, kas apliecina savu kvalitāti,” skaidro Laura Bagātā, SIA “Orkla Latvija” komunikācijas un ilgtspējas daļas vadītāja.
Pēc iekšējiem pārdošanas datiem, “Ādažu” zīmola produktu kopējais apgrozījums 2024. gadā pieauga par teju 10% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Pieaugums vērojams arī pārdoto paku skaitā, apliecinot “Ādažu” čipsu zīmola produktu nemainīgo popularitāti. Turklāt, saskaņā ar patērētāju pētījumu uzņēmuma “Nielsen” datiem, sāļo uzkodu tirgus pieprasītāko produktu topā dominē tieši “Ādažu” čipsu produkti – 7 no 10 produktiem uzkodu segmentā ir tieši “Ādažu” čipsu zīmola.
“Mēs sekojam līdzi patērētāju vēlmēm un nepārtraukti attīstām savu piedāvājumu, lai nodrošinātu gan klasiskās vērtības, gan jaunas garšas pieredzes. Arī pasaulē patērētāji arvien vairāk eksperimentē ar dažādām garšu kombinācijām, un arvien populārāki kļūst kontrastējoši savienojumi, piemēram, salds un ass. Latvijā redzam līdzsvaru – patērētāji vēlas ko jaunu, bet vienlaikus pieturas pie klasiskām vērtībām. Klasiskās garšas, piemēram, tomāts, nemainīgi saglabā savas līderpozīcijas, bet vienlaikus redzam arī pieaugošu patērētāju interesi par dažādām garšas interpretācijām, īpaši siera garšas segmentā, tādēļ pērn mēs tirgū laidām arī divas jaunas pamatsortimenta garšas – čili citrusa garšu, kas radīta tiem, kuri izvēlas asākas garšas, un “Ādažu” Kraukšķu siera nūjiņas. Patērētāju gaumes mainās un attīstās – cilvēki meklē ne tikai tradicionālas, bet arī izteiktākas, bagātīgākas un reizēm pat pārsteidzošas garšas. Arī 2025. gadā turpināsim paplašināt sortimentu ar garšām, kas iedvesmo, bet vienlaikus saglabāsim tās produkta vērtības, kas padara “Ādažu” čipsus par uzticamu izvēli gadu no gada,” piebilst L. Bagātā.
Viņa arī piemin, ka, sekojot līdzi sāļo uzkodu tendencēm un patērētāju vēlmēm pēc jaunām garšām, “Ādažu” čipsi regulāri piedāvā dažādu garšu produktus ierobežotā daudzumā jeb “limited edition”, no kuriem īpaši lielu patērētāju interesi pērn guva trifeļu mērces garšas čipsi, kas tika izpārdoti lielā ātrumā.
Siera uzkodu segments aug – jauns favorīts patērētāju vidū
“Ādažu” čipsu sāļo uzkodu segmentā vērojams būtisks pieaugums – par kopumā vairāk nekā 25% audzis apgrozījums visiem siera garšas “Ādažu” Kraukšķu produktiem. Pieprasījumu pēc siera garšas uzkodām veicināja arī jaunais papildinājums produktu klāstā – 2024. gada septembrī tirgū laistās siera nūjiņas, kas īsā laikā kļuvušas par pircēju iecienītu izvēli. Vieglās, kraukšķīgās un intensīvi sierīgās nūjiņas atbilst jaunākajām sāļo uzkodu tendencēm, patērētājiem meklējot ne tikai klasiskas, bet arī bagātīgas un piesātinātas garšas.
“Siera garša jau vēsturiski bijusi viena no stabilākajām vērtībām sāļo uzkodu segmentā – patērētāji to novērtē tās intensitātes un sātīguma dēļ. Pēdējos gados esam novērojuši, ka pieprasījums pēc šīs garšas uzkodām aug, un 2024. gadā tas ir piedzīvojis īpašu izrāvienu. Tirgus tendences rāda, ka patērētāji arvien vairāk izvēlas sāļās uzkodas, kas ir ne tikai kraukšķīgas, bet arī ar bagātīgu un pilnīgu garšas profilu. Siera uzkodu popularitāte vērojama ne tikai Latvijā, bet arī starptautiskajā tirgū, kur šī garša bieži tiek uzskatīta par universālu un piesaista plašu auditoriju,” skaidro L. Bagātā.
Pērn “Ādažu” čipsi ir kļuva arī par oficiālo partneri vienam no prestižākajiem basketbola notikumiem Eiropā – “EuroBasket 2025”, kas ļaus radīt neaizmirstamus kopā būšanas mirkļus līdzjutējiem. “EuroBasket 2025” norisināsies no 27. augusta līdz 14. septembrim, būs nozīmīgs notikums Latvijas sporta vēsturē.
Papildu informācijai:
Laura Bagātā
Komunikācijas vadītāja
SIA “Orkla Latvija”
E-pasts: laura.bagata@orkla.lv
Mobilais tālrunis: +371 26115666
www.orkla.lv
* Patērētāju pētījumu uzņēmuma “Nielsen” pētījuma dati, 2022.-2024.gada jūnijs