orkla-flag-1024x1024-1-1-aspect-ratio-16-9

2018.GADĀ “ORKLA LATVIJA” UZŅĒMUMU APGROZĪJUMS AUDZIS

Latvijā vadošās plaša patēriņa zīmolu preču organizācijas “Orkla Latvija” uzņēmumu “Orkla Foods Latvija” un “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” kopējais apgrozījums 2018. gadā pieauga par 3.5 miljoniem eiro, veidojot 116,1 miljonu eiro. Kopējā abu uzņēmumu peļņa pērn bijusi 6.6 miljoni eiro, bet nodokļos “Orkla Latvija” samaksājusi vairāk nekā 14,9 miljonus eiro.

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” konsolidētais apgrozījums 2018.gadā sasniedza 82,2 miljonus eiro, kas ir par 1,1 miljonu eiro vairāk nekā 2017. gadā. Savukārt “Orkla Foods Latvija” apgrozījums sasniedza 33,9 miljonus eiro, kas ir par 2.4 miljoniem vairāk nekā pērn.

“2018. gadā abi “Orkla Latvija” uzņēmumi turpināja ilgtspējīgu izaugsmi, stiprinot zīmolu konkurētspēju gan Latvijā, gan eksporta tirgos, kā arī turpinot investēt uzņēmuma ražošanas procesu attīstībā. Pateicoties rūpīgi plānotiem investīciju projektiem un mērķtiecīgai zīmolu produktu sortimenta pilnveidei, esam spējuši stiprināt līdera pozīcijas tirgū. Latvijas pārtikas ražošanas nozarē ieņemam spēcīga inovatora pozīciju, gada laikā laižot klajā vairākus desmitus jaunu produktu gan saldumu, gan sāļo uzkodu, gan ēdienu un ēdienu piedevu segmentā. Kopumā esam gandarīti par pagājušā gada rezultātiem, kas norāda uz stabilu, tirgus segmenta specifikai atbilstošu, attīstību,” norāda “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

2018. gadā “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” kopumā investēja vairāk nekā trīs miljonus eiro ražošanas procesu pilnveidē, jaunu iekārtu iegādē, produktu attīstībā, kā arī ilgtspējas stratēģijas īstenošanā. Papildus šīm investīcijām “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” turpināja vienu no ievērojamākajiem nākamo gadu ieguldījumiem – jaunās “Laimas” ražotnes celtniecības projektu Ādažos

2018. gadā “Orkla Foods Latvija” turpināja investēt ražošanas attīstībā un produktu kvalitātes uzlabošanā. “Orkla Foods Latvija” ražotnē Babītes novada Spilvē 2018. gadā tika pabeigta paletaizera un etiķešu kontroles iekārtu uzstādīšana, ievērojami palielinot ražošanas automatizāciju. Rūpējoties par produkcijas kvalitāti, veiktas investīcijas jaunas mikrobioloģijas laboratorijas izveidē. Kopējais investīciju apjoms SIA “Orkla Foods Latvija” 2018. gadā sasniedza 460 tūkstošus eiro.

Pērn “Orkla Latvija” abos uzņēmumos uzsāka mērķtiecīgu attīstību ilgtspējas jomā, izstrādājot stratēģiju, kas paredz apņemšanos darboties saskaņā ar atbildīgiem, ētiskiem, uz ilgtermiņa attīstību vērstiem uzņēmējdarbības principiem visā piegādes ķēdē, sākot no ražošanas līdz produktu nonākšanai veikalos. Pagājušajā gadā uzņēmums sāka īstenot izstrādāto ilgtspējas stratēģiju, izvirzot uzdevumus turpmākajiem trīs gadiem.  To izpilde ir pakāpeniska, jo ir nepieciešams mērķtiecīgs darbs ilgtermiņā, kas prasa arī investīcijas, bet jau šobrīd praktiski visos izvirzītajos virzienos uzņēmumam ir izdevies sasniegt progresu. Tā, piemēram, pērn uzņēmums “Ādažu Čipsu” ražotnē pilnībā atteicies no palmu eļļas izmantošanas kartupeļu čipsu ražošanā, aizstājot to ar saulespuķu eļļu.  Investēts arī vides aizsardzības jomā,  uzstādot jaunas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas “Ādažu Čipsu” ražotnē un, siltinot “Staburadzes” ražotni, tādējādi samazinot CO2 izmešus. Tāpat pērn attīstīts alternatīvo uzkodu klāsts un strādāts pie produktu receptūru izstrādes, lai samazinātu sāls un cukura daudzumu zīmola “Spilva” un citos zīmolu produktos. 2019. gadā “Orkla Latvija” turpina tālāku attīstību ilgtspējas stratēģijas īstenošanā.

Kā jau ziņots iepriekš, “Orkla” stiprina savas pozīcijas Latvijas tirgū, apvienojot “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” un “Orkla Foods Latvija”, tādējādi izveidojot vienotu vadošo plaša patēriņa zīmolu preču organizāciju Latvijā. Jaunās organizācijas nosaukums ir “Orkla Latvija”.