Orkla Latvija > Ilgtspēja

Ilgtspēja

Ilgtspēja (Sustainability) ir atbildīga saimniekošana, kas paredz īpašas rūpes par produkta kvalitāti un tā patērētāju veselību, saudzīgu attieksmi pret apkārtējo vidi un dabas resursiem, gādību par uzņēmuma darbiniekiem un sabiedrību kopumā. Ilgtspējīga domāšana ir veids, kā varam parūpēties par mūsu apkārtējās vides saglabāšanu nākamajām paaudzēm un reizē celt savas dzīves kvalitāti.

Orkla uzņēmumi visā pasaulē, tostarp arī mēs – Orkla Latvija – strādāsim ilgtspējīgāk. Atbilstoši šim mērķim ir izstrādāta Orkla ilgtspējas stratēģija ar piecām darbības jomām jeb kategorijām, kurām savā darbā pievēršam nopietnāko vērību:

  1. Uzturs un labsajūta
  2. Droši produkti
  3. Ilgtspējīgi izejmateriāli
  4. Atbildība pret vidi
  5. Rūpes par darbiniekiem un sabiedrību

Katrā no šīm kategorijām arī esam apņēmušies sasniegt konkrētus ilgtspējas mērķus līdz 2025. gadam. To izpilde ir pakāpeniska, tādēļ esam sev izvirzījuši pirmos uzdevumus tuvākajiem trīs gadiem (2019.–2021. gads), kā arī uzsākuši darbu to realizēšanai. Esam pārliecināti, ka mums piemīt atbildība un profesionālās iemaņas, lai strādātu ilgtspējīgi un sasniegtu izvirzītos mērķus.

Progress

Īstenojot Orkla ilgtspējas stratēģiju, mūsu uzņēmumā esam izveidojuši piecas darba grupas, sadalījuši uzdevumus un izvirzījuši atsevišķus ilgtspējas mērķus 2019. līdz 2021. gadam visās piecās noteiktajās kategorijās. Daudzu uzdevumu izpildei būs nepieciešams mērķtiecīgs darbs ilgtermiņā, taču vairākos virzienos mums jau ir izdevies sasniegt zināmu progresu.


“Orkla Latvija” samazina cukura daudzumu “Guttas” nektāriem un dzērieniem

25.05.2021

Saskaņā ar “Orkla Latvija” ilgtspējas stratēģiju uzņēmums turpina pievienotā cukura samazināšanu zīmola “Gutta” nektāriem un dzērieniem. 2021. gada laikā uzņēmums »

“Orkla Latvija” piedalās Latvijā pirmajā ilgtspējas koprades akseleratorā Baltijā – Future Hub

04.03.2021

Šajā akseleratorā “Orkla Latvija” komanda kopā ar izvēlētajiem zaļo tehnoloģiju jaunuzņēmumiem strādās pie digitāla un patērētājiem draudzīga risinājuma, kas palīdzētu »

“Ādažu Čipsi” uzsāk ražot sāļās uzkodas no pupiņu miltiem

03.03.2021

“Orkla Latvija” tirgū uzsāk piedāvāt vēl nebijušu inovāciju – “Ādažu Čipsu” sāļo uzkodu, kas radīta no augstvērtīgiem pupiņu un kukurūzas »

Pērn par 93% audzis pieprasījums pēc “Ādažu Čipsiem”, kuros ir mazāk sāls

15.02.2021

Saskaņā ar “Orkla Latvija” datiem 2020. gadā par 93% pieaudzis pieprasījums pēc “Ādažu Čipsiem”, kuros ir mazāk sāls. Arī šogad »

“Orkla Latvija” paplašina sortimentu ar augu valsts produktiem

19.10.2020

Plaša patēriņa zīmolu preču ražošanas un izplatīšanas uzņēmums “Orkla Latvija” attīstījis sortimentu augu valsts produktu kategorijā, piedāvājot zīmola “Naturli” produktus, kas gatavoti »

“Orkla Latvija” piedalās “Vegānfestivālā”

06.09.2019

“Orkla Latvija” ar zīmolu “Spilva” un “Gutta” produkciju bija pārstāvēta vegāniskā ēdiena cienītāju sezonas galvenajā notikumā – Vegānfestivālā. Festivāls norisinājās »

Samazina sāls un cukura daudzumu Spilvas produktiem

27.08.2019

Orkla Latvija ražotajiem Spilvas produktiem dažādās kategorijās tiek samazināts pievienotā sāls un cukura daudzums. Vienlaikus Orkla Latvija kā viens no lielākajiem inovatoriem Latvijas pārtikas nozarē piedāvā »

“Orkla Latvija” attīsta produktu sortimentu vegāniem

07.08.2019

“Orkla Latvija” paplašina zīmola “Spilva” sortimentu, iepazīstinot ar vairākiem produktiem, kas piemēroti vegānu uzturam. Šobrīd “Spilvas” produktu klāstā ir pieejami »

Par 32% pieaug pieprasījums pēc “Laimas” graudaugu batoniņiem

23.08.2018

Vadošā konditorejas un uzkodu ražotāja “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” pārdošanas dati liecina, ka šā gada pirmajos septiņos mēnešos par »

Investē 20 000 eiro “Selga Nature” sortimenta attīstībā

14.05.2018

Latvijā vadošais šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmums “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” investējis 20 tūkstošus eiro zīmola »

Par 26% pieaudzis pieprasījums pēc “Selga Nature” sortimenta

09.06.2021

“Orkla Latvija” pārdošanas dati liecina, ka no 2020. gada maija līdz 2021. gada aprīlim par 26% pieaudzis pieprasījums pēc “Selga »

“Ādažu Čipsu” ražotne atzinīgi novērtēta BRC auditā

20.05.2021

17. un 18. maijā “Ādažu Čipsu” ražotnē norisinājās Lielbritānijas mazumtirdzniecības apvienības (British Retail Consortium – BRC) pārtikas drošības un kvalitātes »

“Orkla Latvija” zefīru ražotne saņem augstāko vērtējumu BRC auditā

06.05.2021

No 2021. gada 28. aprīļa līdz 30. aprīlim “Orkla Latvija” zefīru ražotnē notika Lielbritānijas mazumtirdzniecības apvienības (British Retail Consortium – »

Eiropas neatkarīgajā zīmolu ilgtspējas pētījumā “Sustainable Brand Index” “Spilva” un “Laima” ierindojas Top10 Latvijā

26.03.2021

“Sustainable Brand Index” parāda, kā zīmolu ilgtspējību uztver patērētāji, kā arī, veidojot reitingu, tiek ņemta vērā atbildība vides un sociālajā »

2021. gadā “Orkla Latvija” investēs vairāk nekā 4,6 miljonus eiro ilgtspējīgā attīstībā

09.03.2021

2021. gadā “Orkla Latvija” plāno investēt vairāk nekā 4,6 miljonus eiro ilgtspējīgā ražošanas procesu attīstībā, jaunu produktu izstrādē, kā arī »

“Orkla Latvija” šokolādes un vafeļu ražotnes atzinīgi novērtētas ISO 9001 auditā

10.02.2021

2021. gada 4. un 5. februārī “Laimas” šokolādes ražotnē Miera ielā 22 un vafeļu ražotnē Artilērijas ielā 55 notika ISO »

2020.gadā “Orkla Latvija” turpmākā attīstībā investēs vairāk nekā 4 miljonus eiro

13.02.2020

“Orkla Latvija” 2020. gadā turpina pozīciju stiprināšanu tirgū un plāno investēt vairāk nekā četrus miljonus eiro organizācijas attīstībā, ilgtspējas stratēģijas »

“Orkla Latvija” cepumu ražošanas daļa saņem augstāko iespējamo novērtējumu – Lielbritānijas mazumtirdzniecības apvienības BRC auditā

14.01.2020

Lielbritānijas mazumtirdzniecības apvienības (British Retail Consortium) jeb BRC auditā, kas apliecina procesu un produktu kvalitāti un drošumu, “Orkla Latvija” cepumu »

“Orkla Latvija” zefīru ražotne saņēmusi augstāko novērtējumu  BRC auditā

23.12.2019

2019. gada nogalē veiksmīgi noslēdzies Lielbritānijas mazumtirdzniecības apvienības (British Retail Consortium – BRC) pārtikas drošības un kvalitātesaudits “Orkla Latvija” zefīru »

“Orkla Latvija”, investējot 500 000 eiro, uzstāda vafeļu konfekšu iesaiņošanas iekārtu

04.06.2019

“Orkla Latvija” turpina ražošanas procesu pilnveidi, uzstādot jaunu, energoefektīvu vafeļu konfekšu iesaiņošanas iekārtu, kas sniedz iespēju strādāt efektīvāk un ātrāk, »

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” cepumu un zefīru ražotnes saņem vadošo pārtikas kvalitātes sertifikātu

29.01.2019

Latvijā vadošā šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmuma “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” cepumu un zefīru ražotnes »

“Orkla Latvija” uzsāk pāreju uz atbildīgi iegūta kakao izmantošanu saldumu ražošanā

07.07.2021

“Orkla Latvija” 2021. gadā uzsākusi pakāpenisku pāreju uz atbildīgi iegūta kakao izmantošanu zīmola “Laima” produkcijas ražošanā. Šobrīd ar kakao, kas »

Biežāk uzdotie jautājumi

16.06.2021

1. Kas ir Rainforest Alliance? Rainforest Alliance ir viena no pasaules vadošajām ilgtspējības sertifikācijas organizācijām, kas ir izveidojusies, apvienojoties The »

Rainforest Alliance: Atbildīgi iegūts kakao

16.06.2021

Jau kopš 2018. gada “Orkla Latvija” mērķtiecīgi īsteno ilgtspējas stratēģiju, kas paredz apņemšanos darboties saskaņā ar atbildīgiem, ētiskiem un uz »


“Orkla Latvija” investē vairāk nekā 55 000 eiro “Ādažu Čipsu” ražotnes ilgtspējīgā attīstībā

04.06.2021

“Orkla Latvija” pabeigusi divus nozīmīgus “Ādažu Čipsu” ražotnes pilnveides projektus, kopumā ieguldot vairāk nekā 55 000 eiro. Investējot vairāk nekā 20 000 »

“Orkla Latvija” uzlabo “Guttas” iepakojumu, samazinot tā ietekmi uz vidi

05.05.2021

“Orkla Latvija” sadarbībā ar uzņēmumu “Tetra Pak” 2021. gadā īsteno nozīmīgu zīmola “Gutta” ilgtspējas projektu, kas paredz pāreju uz jaunu »

“Orkla” grupa uzsāk ražot izejvielas no jūraszālēm

28.04.2021

“Orkla Latvija” mātes uzņēmums “Orkla” pagājušajā gadā dibināja uzņēmumu “Orkla Ocean”, aizsākot darbu pie jauna biznesa virziena attīstības – jūraszāļu »

Eiropas neatkarīgajā zīmolu ilgtspējas pētījumā “Sustainable Brand Index” “Spilva” un “Laima” ierindojas Top10 Latvijā

26.03.2021

“Sustainable Brand Index” parāda, kā zīmolu ilgtspējību uztver patērētāji, kā arī, veidojot reitingu, tiek ņemta vērā atbildība vides un sociālajā »

“Orkla Latvija” līdz 2025. gadam apņemas atteikties no sprostos dētām olām

06.11.2020

Plaša patēriņa zīmolu preču ražošanas un izplatīšanas uzņēmums “Orkla Latvija” apņemas līdz 2025. gadam atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas ražošanā.   »

“Orkla Latvija” paplašina sortimentu ar augu valsts produktiem

19.10.2020

Plaša patēriņa zīmolu preču ražošanas un izplatīšanas uzņēmums “Orkla Latvija” attīstījis sortimentu augu valsts produktu kategorijā, piedāvājot zīmola “Naturli” produktus, kas gatavoti »

 “Orkla Latvija” investē 210 000 eiro, lai samazinātu plastmasas daudzumu “Everest” pudelēm

16.01.2020

    Investējot 210 000 eiro, “Orkla Latvija” 2019. gada nogalē īstenojusi nozīmīgu ilgtspējas projektu “Everest” ražotnē Valdlaučos, lai samazinātu izmantotās »

 “Ādažu Čipsu” ražotnē izmanto tikai saulespuķu eļļu

14.01.2020

Turpinot īstenot ilgtspējas stratēģiju, “Orkla Latvija” no 2020. gada sākuma “Ādažu Čipsu” ražotnē izmanto tikai saulespuķu eļļu.  Jau kopš 2019. »

“Ādažu Čipsu” kartupeļu čipsu ražošanā izmanto tikai saulespuķu eļļu

20.02.2019

Latvijā vadošais šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmums “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” “Ādažu Čipsu” kartupeļu čipsu »

“Orkla Latvija” investē vairāk nekā 55 000 eiro “Ādažu Čipsu” ražotnes ilgtspējīgā attīstībā

04.06.2021

“Orkla Latvija” pabeigusi divus nozīmīgus “Ādažu Čipsu” ražotnes pilnveides projektus, kopumā ieguldot vairāk nekā 55 000 eiro. Investējot vairāk nekā 20 000 »

“Orkla” ilgtspējas barometrs: 49% Latvijas iedzīvotāju ir gatavi ikdienā pieņemt videi draudzīgākus lēmumus

31.03.2021

Aktualizējoties ilgtspējas jautājumam pasaulē un Latvijā, 2020. gada oktobrī, otro gadu pēc kārtas, “Orkla” grupa veica pētījumu par dažādu ilgtspējas »

“Orkla Latvija” iegulda 76 000 eiro, lai veicinātu ilgtspējīgu ražošanas procesu “Spilvas” ražotnē

18.03.2021

“Orkla Latvija” investē 76 000 eiro “Spilvas” ražotnes pilnveidē, lai veicinātu ilgtspējīgu ražošanas procesu. Uzņēmums realizējis rekuperācijas jeb siltuma atgūšanas projektu »

Orkla Latvija strādā energoefektīvāk

27.06.2019

Apzinoties ražojošu uzņēmumu ietekmi attiecībā uz vidi, Orkla Latvija ir veikusi būtiskus ieguldījumus energoefektivitātes veicināšanai. Uzņēmuma mērķis ir strādāt ilgtspējīgi, »

Investējot 380 000 eiro, “Ādažu Čipsu” ražotnē uzstāda notekūdeņu attīrīšanas iekārtas

05.12.2018

Domājot ilgtermiņā un mērķtiecīgi investējot industriālo procesu ietekmes samazināšanai uz vidi, Latvijā vadošais šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu »

“Orkla Latvija” atzinīgi novērtēts Ilgtspējas indeksa 2021 sudraba kategorijā

16.06.2021

2021. gada Ilgtspējas indeksā “Orkla Latvija” saņēma apliecinājumu par atbilstību SUDRABA kategorijai. Šī ir pirmā reize, kad piedalījāmies un esam »

“Orkla Latvija” piedalās Latvijā pirmajā ilgtspējas koprades akseleratorā Baltijā – Future Hub

04.03.2021

Šajā akseleratorā “Orkla Latvija” komanda kopā ar izvēlētajiem zaļo tehnoloģiju jaunuzņēmumiem strādās pie digitāla un patērētājiem draudzīga risinājuma, kas palīdzētu »

“Orkla” – viens no pasaules ilgtspējīgākajiem uzņēmumiem

01.02.2021

“Orkla” ir ierindojusies “Corporate Knights Global 100” indeksā kā viens no ilgtspējīgākajiem uzņēmumiem. Šis tituls tika pasniegts “Pasaules Ekonomikas forumā” 25. »

“Laimas” labdarības namiņā piepildīti vairāk nekā 1 200 bērnu sapņi

22.12.2020

2020. gada 20. decembrī noslēdzās “Laimas” labdarības namiņa projekts, kurā kopumā ar sabiedrības atbalstu piepildīti vairāk nekā 1 200 bērnu »

“Orkla” starp līderiem “Dow Jones” Ilgtspējas indeksā

25.11.2020

“Dow Jones” Ilgtspējas indeksā “Orkla” ir atzīta par vienu no trim vadošajiem pārtikas uzņēmumiem Eiropā. Šis ir jau desmitais gads »

“Spilva” viens no ilgtspējas līderiem Latvijā

24.04.2020

Eiropas neatkarīgajā zīmolu ilgtspējas pētījumā “Sustainable Brand Index” “Orkla Latvija” zīmols “Spilva” ierindojies 7. vietā, bet zīmols “Laima” – 11.vietā. »

“Laimas” labdarības namiņā šogad piepildīti vēl 1 500 bērnu sapņi

23.12.2019

2019. gada 22. decembrī noslēdzās šī gada “Laimas” labdarības namiņa projekts, kurā ar nedalītu sabiedrības atbalstu piepildīti 1 500 bērnu »

Ar vairāk nekā 40 000 “Orkla Latvija” produktu atbalsta bērnu rehabilitāciju

14.12.2019

Aizvadītajā nedēļā uzņēmums “Maxima Latvija” un rehabilitācijas centrs “Poga” pulcēja atbalstītājus, noslēdzot šī gada labdarības kustību “Starp cilvēku un labu »

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” vienīgais pārtikas ražotājs labāko darba devēju TOP 50

05.03.2019

SIA “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” ir ierindojusies Latvijas labāko darba devēju TOP 50 nacionāla mēroga pētījumā, ko veikusi personāla »

“Laimas” labdarības namiņā piepildīti 1500 bērnu sapņi

28.12.2018

Šī gada 23. decembrī noslēdzās “Laimas” labdarības namiņa septītā sezona, kurā kopumā tika iepriecināti 1500 bērni no maznodrošinātām ģimenēm vienpadsmit »

Durvis vēris “Laimas” labdarības namiņš

26.11.2018

Jau septīto gadu pie leģendārā “Laimas” pulksteņa līdz 23. decembrim visi Latvijas iedzīvotāji un viesi ir aicināti apmeklēt “Laimas” labdarības »