Orkla Latvija > Jaunumi > Ziņas > Eiropas neatkarīgajā zīmolu ilgtspējas pētījumā “Sustainable Brand Index” “Spilva” un “Laima” ierindojas Top10 Latvijā

Eiropas neatkarīgajā zīmolu ilgtspējas pētījumā “Sustainable Brand Index” “Spilva” un “Laima” ierindojas Top10 Latvijā

26.03.2021

“Sustainable Brand Index” parāda, kā zīmolu ilgtspējību uztver patērētāji, kā arī, veidojot reitingu, tiek ņemta vērā atbildība vides un sociālajā jomā, kā arī pētīts, cik liela nozīme, pēc klientu domām, ir dažādiem ar ilgtspējību saistītiem jautājumiem, izvēloties produktu un pakalpojumu sniedzējus. Šogad šajā reitingā “Orkla Latvija” zīmols “Spilva” ieņem 6.vietu, bet zīmols “Laima” – 10.vietu, tādējādi abi zīmoli par vienu pozīciju uzlabojuši savu 2020. gada sniegumu.

 

Ilgtspēja ir svarīga mūsu ikdienas darbā un mēs aktīvi strādājam pie ilgtspējas stratēģijas īstenošanas. Paldies “Orkla Latvija” komandai par efektīvo darbu, panākto progresu, kurš acīmredzami novērtēts. Es zinu, ka visi mūsu zīmoli ir ar spēcīgu ilgtspējas potenciālu, kuru mēs kā uzņēmums nākotnē attīstīsim vēl vairāk,” uzsver “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

 

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem divām trešdaļām jeb 67% Latvijas iedzīvotāju, pieņemot lēmumu par kāda zīmola produkcijas vai pakalpojumu iegādi, ir svarīgi zīmola ilgtspējības risinājumi, un tas ir neliels samazinājums kopš 2020. gada (71%). Tas, iespējams, skaidrojams ar Covid-19 aktualitātēm, kas jau gadu pārņēmušas gan valdības un mediju dienaskārtību, gan privātas sarunas ar draugiem un tuviniekiem – ja pērn ilgtspējības jautājumus ar citiem mēdza apspriest 66% Latvijas iedzīvotāju, šogad to dara 60%. Vienlaikus 23% Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka viņu interese par ilgtspējības jautājumiem Covid-19 iespaidā ir pat palielinājusies, bet 53% norāda, ka ilgtspējības jautājumu aktualitāti Covid-19 nav ietekmējis.

“Sustainable Brand IndexTM” ir lielākais neatkarīgais zīmolu ilgtspējības pētījums Eiropā, kuru kopš 2011. gada veic Stokholmā bāzētā pētījumu aģentūra “SB Insight”. Pētījums mēra, kā patērētāji uztver zīmolu ilgtspējību, balstoties uz vairāk nekā 61 000 klientu viedokli Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Dānijā, Norvēģijā, Somijā, Zviedrijā un Nīderlandē. Latvijā aptaujāti 800 patērētāji par 51 zīmolu astoņās nozarēs (pārtikas mazumtirdzniecība, elektrība un apkure, pārtikas un dzērienu ražošana, banku sektors, degvielas tirdzniecība, telekomunikācijas, aptiekas, transports un ceļojumi).

 

Plašāka informācija par pētījumu un tā rezultātiempieejama šeit: https://www.sb-index.com/latvia, kā arī pielikumā pievienotajā dokumentā.