orkla_produkti-22-1024x683-1-1-aspect-ratio-16-9

“ORKLA”: COVID-19 IR RADĪJIS LIELAS IZMAIŅAS PATĒRĒTĀJU IERADUMOS

Koronavīruss Covid-19 ir radījis lielas izmaiņas patērētāju ieradumos, intervijā aģentūrai LETA atzina pārtikas koncerna “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

“Piemēram, mēs tagad daudz vairāk gatavojam mājās, mazāk ēdam ārpus mājas. Mēs iepērkamies retāk, bet vienā reizē iegādājamies vairāk. Liela daļa ir pārgājusi uz e-komerciju, iepirkšanos attālināti. Lielākais jautājums ir par to, cik ilgi šīs izmaiņas turpināsies, kuras tiks aizmirstas un mēs atgriezīsimies pie vecajiem modeļiem, kuras saglabāsies? Tas rada vislielāko neskaidrību,” pauda “Orkla Latvija” vadītājs.

Viņš prognozēja, ka neskaidrība, visdrīzāk, saglabāsies visu gada otro pusi, kamēr nebūs plaši pieejamas un efektīvas vakcīnas pret Covid-19.

Vienlaikus Didrihsons  atzīmēja, ka pārtikas industrijā, visticamāk, būs mazāks kritums nekā daudzos citos tautsaimniecības sektoros. “Kad ir labie laiki un citas industrijas lepojas ar pieaugumu pat par 200% vai 300%, pārtikas industrijā jau ļoti priecājas par 10% pieaugumu. Savukārt, kad ir grūti laiki un visi sūdzas par milzīgiem kritumiem, pārtikas industrijā tā nav, jo karš vai miers – ēst gribēsies vienmēr,” viņš sacīja.

Didrihsons stāstīja, piemēram, “Orkla” ražotajā produkcijā bija kategorijas, kurās martā un aprīlī pieprasījums pieauga ļoti strauji, un bija kategorijas, kurās bija straujš kritums. Tostarp, cilvēkiem vairāk gatavojot mājās, ļoti strauji pieauga pieprasījums pēc “Spilvas” ražojumiem – konservējumiem, mērcēm, zupām. Tajā pašā laikā pazuda tūrisma plūsma, kas izraisīja kritumu “Laimas” produkcijas noietā, jo šokolāde ir ļoti iecienīts suvenīrs.

Tāpat “Orkla Latvija” vadītājs atzina, ka vēl viens neskaidrs jautājums ir par pārtikas ražošanā izmantoto izejvielu cenām.

“Dārzeņiem, kurus audzē šeit vai mūsu reģionā, tieši pašlaik rit novākšanas sezona. Daudzviet ir ierobežojumi cilvēku kustībai, un tas atstāj iespaidu uz darbaspēka pieejamību. Turklāt virkne Eiropas valstu lauksaimniecības ražas novākšanas laikā paļāvās tieši uz viesstrādniekiem. Tā pašlaik Eiropā ir liela problēma. Tas paceļ darbaspēka izmaksas un neapšaubāmi atstās iespaidu arī uz gala cenu.

Taču šodien pateikt, cik liela šī ietekme būs, ir praktiski neiespējami. “Orkla” gadījumā labi ir tas, ka aptuveni 60% no nepieciešamajiem dārzeņiem mēs iepērkam Latvijā,” teica Didrihsons.

“Orkla Latvija” kopējais apgrozījums pērn, pēc provizoriskiem datiem, bija 117,3 miljoni eiro, kas ir par 3,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompāniju peļņa veidoja 6,7 miljonus eiro. “Orkla Latvija” pārstāv un attīsta “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu Čipsi”, “Taffel the Original Snacks”, “Pedro”, “Spilva”, “Gutta”, “Everest”, “Latplanta” un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā “Orkla”.

Avots: Tvnet.lv