Ko latvieši labprātāk izvēlās dāvināšanai – ziedus vai šokolādi? Dāvanu pasniegšanas paradumi pavasarī
Pavasaris nāk ar krāšņiem ziediem, sauli un vēlmi iepriecināt vienam otru. Tas ir laiks, kad tuvojas dažādi svētki, kā arī pēc ziemas perioda ir vēlme uzplaukt krāsās un priekā. Zīmols “Laima” veica aptauju*, lai noskaidrotu, ko izvēlas dāvināt Latvijas vīrieši un sievietes, kādiem saldumiem dod priekšroku un kas ir svarīgs, izvēloties dāvanu.
Īpašajos dzīves mirkļos nereti dāvinām dāvanas, taču parasti papildinām tās ar kādu ziedu pušķi, vai kādu saldumu. Aptaujas dati liecina, ka tieši ziedi ir visbiežākā izvēle, lai iepriecinātu savus mīļos, ko norādīja 74% respondentu, savukārt otrajā vietā ierindojas konfekšu kārbas, ko labprāt izvēlas dāvināt 36% respondentu. Ziedus vienlīdz bieži dāvināšanai izvēlas kā vīrieši tā sievietes, bet sievietes biežāk papildina dāvanu ar saldumiem, neaizmirstot arī par apsveikuma kartiņu.
Īpaši iecienīta konfekšu kārbu dāvināšana ir Latgalē, savukārt Kurzemē, paralēli ziediem un konfekšu kārbām, biežāk dāvina šokolādes tāfelītes. Tāfelītes dāvināt iecienījuši tieši jaunāka vecuma respondenti no 18 līdz 29 gadiem (37,5% respondentu) un biežāk tās dāvina Pierīgā un Kurzemē, savukārt visretāk – Vidzemē, kur vien 15% respondentu norādījuši šo izvēli.
Aptaujātie respondenti arī norādīja, ka, izvēloties saldumus, būtiska ir ne tikai produkta garša, bet arī iepakojums un tā dizains – tā norādīja 71% respondentu. Tikai 7% respondentu norādīja, ka, dāvinot saldumus, to iepakojuma dizainam nav nozīmes. Estētisku produkta iepakojuma dizainu vairāk gan novērtē daiļā dzimuma pārstāves.
“Pavasaris ir laiks, ko gaidām ar vislielāko nepacietību. Tas ir bagāts ar dzīvību, enerģiju un visu skaisto, kas lēnām mostas – gan dabā, gan cilvēkos. Pavasaris ir laiks, kad īpaši izrādām vēlmi dāvināt un lutināt. Par prieku tam, “Laima” radījusi jaunu pavasara kolekciju, kuras dizainu ir veidojusi gleznotāja Kristīne Luīze Avotiņa, piešķirot ļoti skaistu vizuālo noformējumu iecienītajiem ”Laima” produktiem. Un tieši jaunā pavasara kolekcija ar talantīgās mākslinieces gleznu uz katra produkta, ir dāvināšanas vērta gan pašiem sev iepriecinājumam, gan kādam mīļam cilvēkam. Aptaujas dati rāda, ka ziedu motīvi piestāv pavasarim un ir iecienīti savu mīļo iepriecināšanai,” stāsta “Orkla Latvija” Komunikācijas vadītāja Laura Bagātā.
Puse respondentu, jeb 50% norādīja, ka pavasarī izvēlas saldumu iepakojumus tieši ar ziedu motīviem, savukārt otrajā vietā ir izvēle par labu neitrāliem iepakojumiem, bez konkrētas tematikas, ko izvēlētos 36% respondentu. Kas interesanti, 22% vīrieši norādīja, ka labprāt izvēlas saldumus ar latviskiem ornamentiem, savukārt sieviešu vidū šādiem iepakojumiem priekšroku dod tikai 12% respondentu. Ja apskatām reģionālo iedalījumu, tad saldumi ar ziedu motīviem visvairāk ir cieņā tieši Latgalē un Kurzemē, latviskos ornamentus dizainā vairāk izvēlas Zemgale un Latgale, bet, piemēram, saldumu iepakojumus ar dzīvnieku aplikāciju vairāk izvēlas tieši Kurzemē. Pietam, dzīvnieku motīvus biežāk izvēlas vīrieši nekā sievietes.
Kopumā pētījuma dati liecina, ka latvieši labprāt dāvina dzīves īpašajos mirkļos gan ziedus, gan saldumus, bet neko nedāvināt izvēlas vien 5% respondentu.
* Aptauju veica Norstat Latvija, aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18-74 gadiem.
Papildu informācijai:
Laura Bagātā
Komunikācijas vadītāja
SIA “Orkla Latvija”
E-pasts: laura.bagata@orkla.lv
Mobilais tālrunis: +371 26115666
www.orkla.lv