29060663_1751195148281656_2130442752657418443_o-aspect-ratio-16-9

Tikai respektējot tradīcijas, varam būt gudri nākotnei

Vēsture

2019.gadā ar mērķi radīt vadošo plaša patēriņa zīmolu preču organizāciju Latvijā, kas apvieno spēcīgus, Latvijā iemīļotus zīmolus, tika izveidota Orkla Latvija. Tomēr Orkla pirmsākumi Latvijā meklējami vēl pirms tam, bet organizācijas pārstāvētie zīmoli ir pazīstami vēl senāk. Laima, Staburadze, Selga, Ādažu Čipsi, Spilva, Gutta, Latplanta – katram no tiem ir savs stāsts un gadiem veidota vēsture.

Savukārt Ziemeļvalstu un Baltijas valstu reģionā vadošā plaša patēriņa zīmolu preču uzņēmuma Orkla aizsākumi meklējami vairāk nekā 350 gadu senā pagātnē Norvēģijā. Pirmie soļi sperti jau tālajā 1654. gadā, un kopš tā laika Orkla ir augusi, attīstījusies un sākusi darbu dažādās valstīs. Šodien Orkla ir eksperts spēcīgu vietējo zīmolu attīstībā, saglabājot to produktu tradīcijas, vērtības un modernizējot ražošanas procesus.

 

Latvijā Orkla savu darbību sāka 2004. gadā iegādājoties ēdienu un ēdienu piedevu uzņēmumu Spilva. Tas bija augsts apliecinājums uzņēmumu darba un produkcijas kvalitātei. Zīmols Spilva Latvijā ir pazīstams kopš 1992. gada, un jau tolaik bija viens no tirgus līderiem ar savu tomātu mērču, kečupu, mārrutku, sinepju, majonēžu, dresingu (salātu mērču), konservētu dārzeņu, ievārījumu un citu produktu piedāvājumu.

 

2005.gadā Orkla iegādājās 1993. gadā dibināto uzņēmumu Latfood, kas bija kļuvis par vadošo kartupeļu pārstrādātāju Latvijā ar vienu no iecienītākajiem Latvijas zīmoliem – Ādažu Čipsi. Jāpiebilst, ka kartupeļu uzkodu ražošanai Ādažos ir vēl senākas tradīcijas – kartupeļu salmiņus Ādažos ražo kopš 1972. gada.

 

Līdz ar iekļaušanos Orkla grupā, zīmoli Spilva un Ādažu Čipsi ieguva stratēģisku partneri un atbalstu tālākai attīstībai. Ar Orkla līdzdalību tika īstenoti vērienīgi investīciju projekti, veikta abu uzņēmumu ražošanas modernizācija un būtiski paplašināts produkcijas klāsts. Kad 2009. gadā Spilva iegādājās garšvielu un pārtikas piedevu zīmolu Latplanta, arī tas kļuva par daļu no Orkla grupas.

 

2014. gadā Orkla grupa veica ievērojamu soli tālākā attīstībā, pievienojot sev uzņēmumu grupu NP Foods, kas apvienoja tādus zīmolus kā LaimaSelgaStaburadze, Gutta un Everest. NP Foods grupa tika dibināta 2009. gadā, taču tajā ietilpstošo uzņēmumu un zīmolu vēsture ir daudz senāka un sniedzās pat līdz 19. gadsimta beigām. Piemēram, zīmoli Laima un Staburadze bija iecīnīti jau vairākās paaudzēs. Zīmola Gutta sulas pazīstamas kopš 1994. gada, Everest ūdens – kopš 2000. gada, un arī šie zīmoli ar savu augstās kvalitātes produkciju bija guvuši cilvēku uzticību.

 

Orkla īstenotais NP Foods iegādes process noslēdzās 2016. gadā, kad tika paveikta Orkla grupai piederošo uzņēmumu restrukturizācija, izveidojot uzņēmumus – Orkla Confectionery & Snacks Latvija un Orkla Foods Latvija.

 

Gadu laikā Orkla Confectionery & Snacks Latvija apliecināja sevi kā vadošo konditorejas un uzkodu ražošanas uzņēmumu Baltijas valstīs, pārstāvot zīmolus LaimaSelgaStaburadzeĀdažu ČipsiTaffel the Original Snacks. Savukārt Orkla Foods Latvija   – kā viens no modernākajiem un lielākajiem ēdienu un ēdiena piedevu ražotājiem Baltijas valstīs, kas attīsta zīmolus SpilvaLatplantaGutta.

 

Nākamais ievērojamais Orkla attīstības solis Latvijā – 2019. gadā uzņēmumi Orkla Confectionery & Snacks Latvija un Orkla Foods Latvija ir apvienoti vienā organizācijā ar nosaukumu Orkla Latvija. Izveidojot vienotu vadošo plaša patēriņa zīmolu preču organizāciju Latvijā, Orkla nostiprina savas pozīcijas Latvijā, kā arī apliecina savus ilgtermiņa plānus šeit – stiprināt un attīstīt zīmolus, kā arī radīt jaunus, inovatīvus un augstākās kvalitātes produktus.