Publicitates-foto-scaled-aspect-ratio-16-9

Vai tomāts ir tikai tomāts jeb produktu sertifikācijas nozīmīgums

Ilgtspēja mūsu ikdienā ienāk arvien vairāk, līdz ar dažādiem Eiropas regulējumiem un sabiedrības informēšanu par tās nozīmīgumu. Tomēr – vai ilgtspēja tiešām aprobežojas ar saules paneļiem un atkritumu šķirošanu? Nebūt ne! Piemēram, gatavojot maltītes ar iemīļotajiem produktiem, reti pamanām, vai šo produktu izejvielas ir ilgtspējīgi iegūtas un sertificētas. Bet, vai nebūtu svarīgi tam pievērst uzmanību? Vai tomāts ir tikai tomāts? "Spilva", viens no vadošajiem pārtikas zīmoliem Latvijā, 2023. gadā ievērojami paplašināja produktu klāstu, kas ražoti no ilgtspējīgi iegūtām izejvielām, piemēram, tomātu mērce no sertificētiem tomātiem.

“Spilva” tomātu mērču un kečupu ražošanā tiek izmantoti tikai “FSA” jeb Farm Sustainability Assessments Silver kritērijiem atbilstoši un sertificēti tomāti un melnie pipari, marinēto biešu produktiem – sertificētas bietes, bet “Spilva” majonēžu gatavošanā tiek izmantotas no sprostiem brīvi turētu vistu olas. Šī sertifikācija apliecina, ka “Spilva” produktu ražošanā izmantotās izejvielas ir iegūtas, ievērojot ilgtspējīgas lauksaimniecības principus – tiek aizsargātas augsnes ar augstu bioloģiskās daudzveidības vērtību, ievērota atbildīga audzēšana un ražošana, kas aizsargā gan augsni, gan ūdeni, gan gaisu. Tādā veidā tiek samazināta uzņēmuma negatīvā ietekme uz vidi un veicināta sociāli atbildīga ražošana. Iniciatīva produkcijā izmantot ilgtspējīgi audzētus labumus ir daļa no uzņēmuma plašākas ilgtspējas stratēģijas. Turklāt 90% no “Spilva” produktiem ir iepakoti pārstrādājamos iepakojumos – stikla burciņās, PET vai PP pudelēs un trauciņos, pakāpeniski ieviešot arī šķirošanas norādes.

Laura Bagātā, “Orkla Latvija” komunikācijas vadītāja, komentē: “Agrāk ilgtspējas sertifikācija izejvielām šķita kā ekstra, tomēr šobrīd tam būtu jākļūst par normu – izmantot produktu ražošanā uzticamu piegādātāju ilgtspējīgi iegūtas izejvielas. Kādēļ tas ir svarīgi? Ilgtspēja “Spilva” nozīmē visaptverošu pieeju – mūsu stratēģiskais mērķis ir nodrošināt ne tikai ilgtspējīgi iegūtas produktu izejvielas, bet arī to, lai iepakojums un ražošanas process atbilst zaļās uzņēmējdarbības virzieniem. Esam apņēmušies turpināt identificēt aizvien inovatīvākus atbildīgas uzņēmējdarbības soļus, lai patērētājiem piedāvātu produkciju, kas ražota maksimāli domājot par vides vērtību saglabāšanu, dabas resursu ilgtspējīgu izmantošanu un sociālo atbildību visā produkta dzīves ciklā – no izejvielu ieguves līdz gala patēriņam. Piemēram, jau šogad esam pārgājuši uz brīvi turētu vistu olām arī visu mērču ražošanā, kas ir daļa no mūsu ilgtspējas stratēģijas 2025. gadam.”

Tāpat turpinās aktīvs darbs pie ražošanas procesu uzlabošanas. “Spilva” ražotne jau ir pilnībā pārgājusi uz atjaunojamas elektroenerģijas izmantošanu, un tās notekūdeņu patēriņš pērn samazinājies par vairāk nekā 60% salīdzinājumā ar 2017. gadu, un par 20% salīdzinājumā ar 2022. gadu.

“Kā viens no vadošajiem pārtikas ražotājiem Latvijā apzināmies, ka mūsu atbildība ir ražot ne tikai garšīgus un veselīgus produktus, bet to darīt tā, lai nākamajām paaudzēm būtu pieejama tīra vide un bagātīgi dabas resursi. Atbildīga saimniekošana nozīmē ilgtspējīgas kopienas veidošanu, sākot no uzticamu izejvielu izmantošanas līdz ražošanas procesu efektivizācijai,” norāda L. Bagātā.

Ar “Spilva” paveikto un sasniegto ilgtspējas jomā plašāk var iepazīties 2023. gada Ilgtspējas pārskatā: https://www.orkla.lv/ilgtspejas-parskats/.

 

Papildu informācijai:

Laura Bagātā

Komunikācijas vadītāja

SIA “Orkla Latvija”

E-pasts: laura.bagata@orkla.lv

Mobilais tālrunis: +371 26115666

www.orkla.lv